Bestuur Stichting Reünisten Prins Bernhard HBS |
Per 25-05-2018
is een nieuwe privacywet (AVG) van kracht. Klik hier voor de tekst. |
Aanvankelijk
maakten we -in maart 2007- melding van een commissie bestaande uit 3 personen, te weten: Ruud Schaap, Beja Peijpers en Onno van
Tongeren.
Zij zijn de kar gaan trekken voor de reünie van 2008. Ook in maart 2007 werd
gestart met de website en al direct werden de taken verdeeld!
|
|
|
Algemeen: techniek site. Rubrieken: klassefoto's en reünie 2008. |
Algemeen: vormgeving
site. Rubrieken: alle overige. |
Algemeen: naamlijst met NAW- en e-mailadres- gegevens. Uitgaande mail. |
ruud (t febr. 2011) | beja@pb-hbs.nl | bestuur@pb-hbs.nl |
Amsterdam 28-03-2007 |
Ruud woont (woonde) nog altijd in IJmuiden, Beja tegenwoordig in Eindhoven en Onno in Arnhem.
Bij de start is vooral gebruik gemaakt van de bewaarde schoolspullen, wat kennis, het geheugen en de speurzin van bovenstaande lieden om de site te vullen. Alras hebben oud-leraar H.J. van Maanen en oud-leerlingen Leen Koper, Sytske Visscher en Wim Tulp veel waardevolle bijdragen geleverd, waarmee diverse rubrieken snel konden worden uitgebreid.
Binnen enkele weken zijn meer oud-leerlingen enthousiast op zoek gegaan naar materiaal uit hun schooltijd. Met name Betty Vennik, Hans Wendte, Ton Kalkman en Bas Michielsen hebben veel gemaild. Maar zij niet alleen. Teveel namen echter om allemaal te noemen!
Om de naamlijst van alle oud-leerlingen zo compleet mogelijk te maken, zijn we op zoek gegaan naar "het" PB-archief. Bij het Ichthus in Driehuis bleek nog 'iets' aanwezig en dus werd een afspraak gemaakt. We (Sytske Visscher, Beja Peijpers en Ruud Schaap) zijn begonnen met het inzien van een paar dozen. Een tijdrovende klus, want er zijn geen naamlijsten, alleen maar mapjes waarop de namen staan...
Sytske en Ruud terug in de klas, met alle schoolgenoten van toen! 09-05-2007 Driehuis
|
(Onno heeft ook een dag meegewerkt, maar dat is niet vastgelegd...)
Ruud en Beja bezig aan de laatste dossiers. |
3 dagen -met 3 personen- waren nodig om alles van A t/m Z door te nemen. Op 27-06-2007 werd het 'spitwerk' afgerond.
Op 26 april 2007 zijn uw 'voortrekkers' geïnterviewd door een journalist van de IJmuider Courant. Dat heeft geleid tot onderstaand artikel, dat op 11 mei 2007 in genoemde krant is gepubliceerd. Fokke Zaagsma was de journalist die de 'site' ontdekte en contact zocht, Nico Volkerts nam vervolgens het interview af en maakte de foto op de voormalige PB-locatie.
en voor degenen die de kleine lettertjes niet meer aankunnen... |
In de maanden volgend op de start werd gezocht naar oud-leerlingen die zich mede wilde inzetten en dan met name een bestuursfunctie wilden aanvaarden. Sytske Visscher had zich al aangesloten, maar gezien haar specifieke kennis én haar beschikbare tijd, werd ze alleen lid van het bestuur. Betty Vennik wierp zich vervolgens op als secretaris, Wim Kwak als 1e penningmeester en ook Cees Schaap wilde wel meedoen als 2e penningmeester. Een voorzitter bleek wat lastiger te vinden en dus nam Onno van Tongeren (die 2e voorzitter en 2e secretaris zou zijn) die taak -als tijdelijk- op zich. Tijdelijk is toch definitief geworden!
Een aantal zaken moest wel goed geregeld worden en zo gebeurde...
|
Op
10-08-2007 werd de "Stichting Reünisten Prins Bernhard HBS"
opgericht. |
|
Gratis kon deelname aan de reünie niet zijn en dus moest er een rekening geopend worden. Ook dat werd geregeld. Het nummer: 1259.33.843 IBAN-nummer: NL19 RABO 0125 9338 43 Swift-code: RABO NL 2U
|
|
Voor alle betalingen: "Stichting Reünisten Prins Bernhard HBS", Heemskerk. |
|
En om het helemaal officieel te maken... inschrijving & nummer bij de KvK! |
|
Met de gedane stappen als boven afgebeeld en met de niet aflatende
inzet van genoemd zevental is het gelukt om een zeer geslaagde reünie te
realiseren.
Maar ere wie ere toekomt, er is gebruik gemaakt van een aantal specialisten, die
'ieder in hun tak van sport' veel inspanning hebben verricht om de reünie 2008
tot een grandioos succes te maken.
"Officieel/Onbezoldigd Chef" waren:
|
Het bestuur blijft bestaan, evenals de website!
Voor de website is vastgelegd, dat die moet kunnen blijven bestaan tot de
laatste snik van de laaste PB-er...
Voor bestuursleden is dat natuurlijk niet zo vast te leggen.
Het bestuur bestond tot februari 2017 uit:
Het bestuur is per mail te benaderen: bestuur@pb-hbs.nl |
Het bestuur bestaat (per februari 2019) uit:
Het bestuur is per mail te benaderen: bestuur@pb-hbs.nl NB: er kan zich nog iemand melden! Een oneven aantal bestuursleden verdient voorkeur. |
Op
27 januari 2020 is het bestuur weer bijeen geweest in Amersfoort.
V.l.n.r.: Libbe,
Onno, Harry, Jaap en |
Mutatie bestuur per 01-03-2020:
Jan van der Waa is nu
voorzitter en Onno van Tongeren lid. |
Door het uitbreken van Covid-19 en de daaruit voortgevloeide maatregelen, is het bestuur in 2020 niet fysiek bijeen geweest. De geplande rëunie van 2020 kon uiteraard geen doorgang vinden. Ook in de eerste maanden van 2021 kon niet bijeen gekomen worden. De vergaderingen zijn wél gehouden maar via 'Zoom' (beeldbellen). Vooralsnog staat een reünie in de agenda op 02-10-2021. Volg de rubriek 'Nieuws' op de site.
Mutatie bestuur in 2021:
Jan van der Waa heeft na
de reünie van oktober 2021 zijn functie weer vakant gesteld. |
Mutaties bestuur per 22 april 2022:
Onno van Tongeren is weer
voorzitter |
Op 02-02-2023 is het bestuur weer bijeen geweest te Amersfoort. Al het noodzakelijke papierwerk is weer gedaan en goedgekeurd. In de loop van 2023 zal een e-mail uitgaan met het verzoek een donatie te doen, zodat de basiskosten en die van de provider van de website betaald kunnen worden. |
*
Ingeval er 'klassen' of anders samengestelde groepjes PB-ers iets gaan
organiseren in de vorm van een reünie, wil het bestuur daar graag kennis van
nemen. Het kan behulpzaam zijn bij het leveren van contactgegevens en ook kan
een bericht op de website worden geplaatst.
*
Er wordt rekening gehouden met privacyregels, in die zin, dat
(e-mail)adresgegevens niet worden verstrekt. De gevraagde wordt benaderd en die
bepaalt of hij/zij contact opneemt met de vrager/vraagster. Verder is al bij de
opzet besloten, dat de website niet zal worden voorzien van een gastenboek, een
forum of een vergelijkbare rubriek. Hoofdreden is de privacybescherming.
*
Uiteraard
verwacht het bestuur nog immer, immer groeiende animo van u/jullie om de site er nog beter
gevuld uit
te laten zien!.
Voel u/je geroepen en reageer! mailto: webmaster@pb-hbs.nl