Het reŁniebestuur
-onderweg naar 27-09-2008-

Nadat het bestuur was gevormd, werd er al op alle fronten gewerkt, maar normaliter per e-mail!
Maar het werd een keer tijd de koppen letterlijk bij elkaar te steken. Zo gezegd, zo gedaan...

De eerste vergadering was op 27-09-2007 in de stationsrestauratie te
Amsterdam CS. BettyVennik, Wim Kwak en Onno van Tongeren
bestuderen hier de lijst met namen, zodat ze weten
voor wie ze het allemaal doen! (Sytske Visscher, Beja Peijpers en
Ruud Schaap waren trouwens ook aanwezig).
Het eerste resultaat was het besluit over de reŁniedatum!
Letterlijk 'over een jaar' en dus op 27-09-2008.
Op 14-02-2008 werd een deel van de Amsterdamse stationsrestauratie
wederom bezet door PB-ers. 2e vergadering van het bestuur!
Sytske had een geldig excuus om afwezig te zijn,
maar Betty, Beja, Cees, Onno, Ruud en Wim waren van de partij.
De 'penningmeesteren' hebben hun eerste verslag -prima- uitgebracht!
"Schouw-waardig"... Daarnaast zijn alle wensen voor de reŁnie
doorgesproken, met meerderheid van stemmen, ofwel unaniem aangenomen
en zijn taken verdeeld. Na de vergadering zijn de aanwezigen
gezellig gaan eten in het koffiehuis
tegenover station Amsterdam CS, aan het water...

En toen het verzoek om een startbijdrage

De bestuursleden zijn door Betty 'in functie' gezet ;-)

Ruud Holmes-Onno Kapitein-Sytske Boekenwurm-Dagobert Kwak-Beja Marple-Dagobert Schaap en Betty Secret.

Mededelingen en beelden

(die in de loop van de tijd zijn gedaan)
 

De locatie voor de reŁnie aan de BŁllerlaan 2 te Beverwijk.

De buitenkant.
(foto's: Beja Peijpers)

Boven en links: de voorzijde aan de BŁllerlaan.

Onder: kritische PB-ers op de stoep!
 Ook nu nog leraren met een motor?

En van binnen...

Entrťe Hal voorzijde
Kantine t.o.v. atrium (6 open toegangen) Kantine
Atrium naar achterzijde Atrium midden
Gang achter studielokaal Gang met lokalen
Onder de mediatheek Mediatheek op buizenconstructie
Overzicht Gezien vanaf de 1e ťtage

(foto's: Ruud Schaap)

  

Alle wervende teksten uit de gedrukte pers voor de reŁnie van 2008.

De "IJmuider Courant" was in de actieve PB-tijd al 'vaste publicist', nam (met ons) de draad weer op en blijkt ons nu ook via de site goed in de gaten te houden!

Hulde natuurlijk!

Artikeltje d.d. 05-10-2007.

Aardig 'heet van de naald' is ook al melding gemaakt van de locatie. Hoewel Velsen/IJmuiden ons niet onder dak gaat krijgen, zorgt de krant er toch mooi voor, dat heel de gemeente het kan weten!

(Artikeltje d.d. 18-11-2007)

Op 21-11-2007 heeft ook het Dagblad Kennemerland een stukje met ongeveer dezelfde inhoud geplaatst.

Nu nog een landelijke publicatie...

Februari 2008

(Artikeltje d.d.20-02-2008)

De startcommissie en bestuursleden zijn druk doende om 'in den lande' aandacht te trekken voor de reŁnie. Doelstelling is vooral om achter alle namen op de lijst een vinkje te kunnen zetten (gevonden/contact gehad). Op relevante websites, in bladen en kranten proberen we een aandachtsartikeltje geplaatst te krijgen. Onze (t)huiskrant heeft als eerste weer gehoor gegeven aan het verzoek! Bravo en dank!

En daar waar nog licht brandt, stond het ook in de krant!

27-02-2008 28-02-2008

Een christelijke school...,de kerk, de zondagsrust en dus ook de daarbij passende blaadjes...
Zeg niet, dat we niet alles probeerden!
 

06-03-2008 09-03-2008

In de bijeenkomst van de bestuursleden op 14-02-2008 is het volgende besloten:

De reŁnie wordt gehouden van 14.00 tot 23.00 uur. We bidden nu al om mooi weer voor die dag, zodat 'buiten roken' aangenaam kan...

Iedere deelnemer krijgt een badge met naam en PB-jaren erop. Het idee om daar een fotootje uit de PB-tijd op te zetten, is van tafel gegaan, omdat dat een 'heidens karwei' zou worden!

Er zal weinig op het programma staan. Deze reŁnie is vooral bedoeld om 'hernieuwd kennis te maken',  herinneringen op te halen en onderlinge contacten te leggen.

Vanaf 17.00 uur hebben we 'vergunning A' (alcoholvrij & licht alcoholisch, maar beperkt aanbod).
 
In het nog vast te stellen reŁniebedrag zullen drankjes, wat snacks en een buffet inbegrepen zijn, alsook een herinnering in cadeauvorm...

Oud-leerkrachten (niet zijnde geweest oud-leerling) zijn genodigden. Ook hun vervoer wordt -desgewenst- geregeld.

Bestuursleden zijn benaderbaar voor vragen en goede suggesties van velerlei aard. Aan het meeste is gedacht, tot op detail. Dat neemt niet weg, dat we niet openstaan voor ťťn of ander. Niet aan alles is echter te tornen ;-))

T.z.t. is er gelegenheid om zaken aan te geven als: dieet, reŁnie-kostendrempel, e.d. We gaan er vanuit, dat voor vrijwel elk 'probleem' tijdig een oplossing te bieden is. Dat kan met de inzet van een ieder.

Naarmate de reŁnie dichterbij komt, zullen meer details worden gepubliceerd!

Op 03-04-2008 zijn Beja en Wim op bezoek geweest bij Klaas Groen.
Klaas is directeur van een wijnhandel (en zoals al eerder gemeld,
de eerste aanbieder van een rondje voor de hele zaal...).
Hij is ook bereid gevonden om ons op de reŁniedag
van goede wijn te voorzien tegen een "PB-prijs". Hulde!

Belangrijk!

Op 18 juni 2008 heeft het bestuur weer vergaderd in Amsterdam. Ook de OC's waren uitgenodigd, maar zij konden niet allemaal aanwezig zijn. Uiteraard is dat wat eerder op de rol werd gezet, nauwgezet doorgenomen. Hetgeen in het kader hierboven staat (van februari j.l.) blijft zo goed als ongewijzigd. Besloten is om een ieder die zich heeft gemeld met 'ja ik kom' of 'ik weet het nog niet' een brief te sturen. In die brief komt te staan wat de reŁnie gaat kosten en wat daarvoor geboden wordt. Verder zal daarin worden uitgeweid over de bereikbaarheid van het Kennemer College, iets over vervoer nodig hebben/aanbieden, vrijwilligers, dieet en nog veel meer. Het is wel belangrijk, dat de brief goed gelezen wordt, dat het bijgesloten retourformulier volledig wordt ingevuld en dat we die formulieren op de aangegeven datum binnen hebben. Betaald hebben, wordt als criterium van daadwerkelijk komen gesteld. Zodra de brieven uitgaan, wordt dat op de site vermeld. Normaliter zal dat uiterlijk half juli zijn.
NB: oud-leerkrachten krijgen een aangepaste versie van de brief, omdat ze vrijgesteld zijn van betaling.      

Plaatjes van 18-06-2008 (foto's van Betty Vennik en Beja Peijpers).

Boven: bloedserieus al dat details bespreken!
Nieuwe gezichten zijn die van OCC Ton Kalkman, rechtsboven
in het groengeruite shirt en OCV Robert Schoondergang,
daaronder in het lichtgestreepte shirt.
*
Rechts: 'ons' eethuis tegenover het Centraal Station.
*
Onder: de dag afsluiten met een warme hap en koffie. En om
elke schijn te vermijden, is vastgelegd hoe er wordt betaald!
Ieder dokt uit eigen zak (=beurs).
Ook de "PB-shirts" zijn privť betaald.

Nunspeet 29-07-2008 De bioloog en zijn anjers...
Goed gezien! Alle 3 nog rokers ;-))
(foto's bij en van Betty Vennik)
Grote vouwdag
in huize Vennik!
!!!
De brieven voor de definitieve
 aanmelding zijn gevouwen en...
gepost!
Al wat per post kon dan,
want van een klein aantal is
(nog) geen NAW bekend.
Dat kreeg een mailtje.

Voor allen geldt:
inschrijfformullier goed
invullen en tijdig opsturen.

Op 10-09-2008 is het bestuur (op de reŁnielocatie) bijeen geweest.
De koppen en het geld zijn geteld en de laatste spijkers (met) koppen zijn geslagen!
 
Pieter en Ruud: de laatste puntjes op de i-tjes...

Voor degenen die de brief of e-mail niet ontvangen hadden, was
-door hier te klikken-
de mogelijkheid gecreŽerd om de brief (aan de ja-zeggers) te lezen en zich eventueel nog aan te melden.

Huize Onno, september 2008.

En zo gaan de trefpuntpalen er uitzien!
Gekleurd, met een soort vlaggetje in top.

Er hoort een heel rouleerschema bij,
zodat de aanwezigen hun oude klasgenoten
eenvoudiger kunnen vinden!

Nooit gedacht toch,
dat die bioloog zo aardig kan frŲbelen...

De bestuursleden hadden -al langere tijd- de nodige inspanningen geleverd en wilden op de 27e
ůůk fijn deelnemen aan de reŁnie. M.a.w. toen was het werven, locatie bekijken, vergaderen en fotograferen enz. enz. gedaan!
Behalve het opruimen en het Kennemer College er weer uit laten zien alsof er niets gebeurd was...
Dat is op 28-09-2008 (ook) succesvol gedaan!
 

Terug naar archief